Da li je stjuardov život smješten u koferu?
Written by Ajla Mrkaljevic on 13/03/2018
Stjuardese i stjuardi čine kabinsko osoblje zrakoplovstva. Njihov zadatak jeste učiniti let svakom putniku sigurnim, udobnim i prijatnim. Poslovi koje obavljaju odvijaju se prije poletanja, za vrijeme leta i nakon sletanja.
Stjuardese i stjuardi imaju dnevne i noćne letove, radnim danima i praznicima. Broj slobodnih dana varira u odnosu na red letenja i dužinu letova. Neki letovi uključuju noćenje i boravak izvan baze i za to vrijeme kompanije osiguravaju hotelski smeštaj i dnevnice za troškove ishrane. Broj dana koje mjesečno provedu izvan baze zavisi od broja letova na velike udaljenosti i iznosi oko desetak dana. Na kratkim letovima stjuardese i stjuardi treba da rade brzo kako bi stigli poslužiti piće i hranu. Svakom putniku obraćaju se ljubazno i prijatno, bez obzira na lični fizički umor ili ponašanje putnika.
Rusmir Halilović, dolazi iz Zenice i stjuard je za firmu “Emirates” već dvije i pol godine. Baziran je u Dubaiju i smije samouvjereno reći da je u te protekle dvije i pol godine proputovao i vidio svijeta što sigurno ne bi za pet života da je ostao u domovini.
Na intervju za posao otišao je ne očekujući praktično ništa, samo da bi izbjegao razočaranje koje je doživljavao prijavljivajući se na razne druge poslove prethodnih godina .
„ Samo taj put, sreća je bila na mojoj strani, a od tada, nikada nisam doveo svoju odluku u pitanje. Smije slobodno reći da je to bila najbolja odluka koju sam ikada donio.“
Na pitanje, šta znači biti stjuard/ stjuardesa, Rusmir je odgovorio:
Biti stjuard (u engleskom se koristi izraz «Cabin Crew», što bi prevod bio «član avionskog osoblja») sigurno nije lahko. Da, obilazite svijet u odijelu, upoznajete nove uzbudljive ljude skoro svaki dan i odsjedate u hotelima sa pet zvijezdica; ali, također se suočavate sa svakojakim problemima u toj metalnoj limenci na 10 hiljada metara gdje nema ni security-ja, ni vatrogasaca i medicinskog osoblja, vi ste SVE! Ali sve u svemu, pozitivnih stvari ima mnogo više nego li negativnih, bez sumnje. U biti samo želim da kažem da nije sve baš med i mlijeko kako se možda nekima čini.
Kako postati stjuard?
Zaista nije teško postati član avionske posade. Treba samo posjedovati, što danas kod nas većina omladine i posjeduje, ljubaznost prije svega, biti timski igrač, pričati tečno engleski jezik (drugi jezici su poželjni, ali nisu nužnost) i imati, ili neko iskustvo u gostoprimstvu ili imati bar dobru ideju kako je to raditi u gostoprimstvu za jednu aviokompaniju od pet zvjezdica. – Kazao je Halilović.
Život stjuarda je u koferu, što bi rekli. Jako je dinamičan i pun promjena. Ali kada se jednom naviknete na tako nešto, teško je zamisliti bilo šta drugo. Jako je uzbudljivo!
Na pitanje, kakav je osjećaj biti stalno ”među oblacima”, Rusmir je odgovorio:
Osjećaj je neutralan rekao bih. Kada se jednom naviknete onda to samo gledate kao dio posla. Ne mislite puno o tome da letite na preko 10 hiljada metara visine čak i kada sjedite u «cockpit-u» aviona gdje ste okruženi prozorima sa 180 stepeni.
Nije nikada imao strah od letenja, ali ako se uzme u obzir, prije nego je sletio u Dubai da počne tu avantruru u Emirates-u, da je svega jednom letio u avionu. Lahko je biti putnik i da se drugi brinu o vama, a druga je potpuno priča kada ste vi odgovorni za nekoga u takvom okruženju.- Istaknuo je Rusmir.
Radni dani su jako dinamični, ali ako se uzme u obzir da se u prosjeku mjesečno «aktivno» leti nekih 80-90 sati, dođe se do zaključka da ja prilično puno vremena provodim u Dubaiju koji je postao praktično novi dom. Ali zna se desiti da u sedmici posjetim i 3-4 države na različitim kontinentima. Doduše, ne vodim puno brige o tome.
Tačan broj država koje sam posjetio, vjerujte, ni sam ne znam. Mislim da pitate pogrešnu osobu, jer ima zaista kolega koje broje destinacije, ali ja to ne doživljavam u brojevima već u sjećanjima. Ako me pitate npr. kako je bilo u Phuketu, Tajlandu, sigurno bih vam imao par priča za ispričati.
Najljepša destinacija mu je najmrže pitanje koje dobija često kada se vrati kući u Zenicu. Ali je ipak naveo dvije destinacije – Japan (Kyoto) i Hong Kong. Oduvijek je imao želju da putuje Azijom i ta želja se još nije ugasila, najčešće sam nekako tamo.- Kazao je Halilović.
Kakav je osjećaj stalno upoznavati nove ljude i nove kulture?
Osjećaj je odličan kada stalno radite sa novim ljudima. Da vam ukratko naslikam sliku kako to izgleda u Emirates-u. Dakle imate oko 24 hiljade članove posade, skoro pet hiljada pilota, 252 aviona (koja primaju u prosjeku oko 500 putnika) i još čekaju isporuku od 223 aviona. Dakle svaki let radite sa drugim ljudima, jako, jako rijetko vjerujte letite sa istim osobama! Ako vam je neko po ukusu onda ostanete u kontaktu, a ako nije onda ga sigurno nećete više nikada vidjeti. Meni se to lično jako sviđa!
Rusmir, osim što je stjuard, počeo se baviti i fotografijom koje možete pogledati na njegovom instagram profilu https://www.instagram.com/russmir/ .